Inscripció prèvia als ajuts extraordinaris per al manteniment de l’activitat econòmica de persones autònomes i microempreses enfront la COVID-19

La inscripció prèvia és un tràmit obligatori per poder optar a futures convocatòries d’ajuts extraordinaris per a persones treballadores autònomes individuals o persones treballadores que formin part d’una microempresa.

Les persones que s’inscriguin seran considerades sol·licitants de l’ajut sense que hagin de fer cap altre tipus d’actuació i podran resultar-ne beneficiaris si compleixen els requisits que s’estableixin a les convocatòries.

 

Requisits

  • Tenir el domicili fiscal en un municipi de Catalunya.
  • Estar en situació d’alta al RETA o a una mutualitat com a sistema alternatiu al RETA de manera ininterrompuda, abans de l’1 d’octubre de 2020.
  • La base imposable de l’impost sobre la renda de les persones físiques del darrer exercici disponible de la persona sol·licitant ha de ser igual o inferior a 35.000 euros, en cas d’acollir-se al sistema de tributació individual, i d’igual quantia, amb relació a la part de la base imposable corresponent al sol·licitant, en cas d’acollir-se al sistema de tributació conjunta.
  • El rendiment net de l’activitat dels tres primers trimestres de 2020 no ha de superar l’import de 13.125 euros.
  • Complir  els requisits previstos a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • No haver-se beneficiat d’algun dels següents ajuts:
    • Ajut de 2.000€ del qual s’han beneficiat 10.000 autònoms.
    • Convocatòria de subvencions de 2020 per afavorir l’autoocupació de joves inscrits al programa de Garantia Juvenil.
    • Mesures urgents complementàries en matèria de transparència, ajuts de caràcter social, contractació i mobilitat per fer front a la COVID-19 (Decret llei 16/2020, de 5 de maig).

 

Sol·licitud

  • Del 30 de novembre (a les 9 del matí) al 7 de desembre (a les 3 de la tarda).
  • Via telemàtica
  • L’ordre d’arribada de la sol·licitud d’inscripció no atorga preferència en l’atorgament de l’ajut. Per tant, les sol·licituds es poden presentar durant tot el termini establert.

 

Un cop tancat el registre, el Govern convocarà el Consell Català del Treball Autònom per analitzar conjuntament l’univers de persones beneficiàries i de quina manera s’atendran totes les sol·licituds.

 

Si necessita més informació, no dubti en contactar amb Tràmit a través de administracio@tramitserveis.cat o trucant al 93 820 53 73

Sant Cugat del Vallès a 30 de novembre de 2020