NOVETAT: NOVA NORMATIVA LLOGUER – AJUT COVID

 

Aprovada una nova normativa referent al lloguer, com a mesura de suport a les conseqüències econòmiques derivades de la Covid-19, en el següent context:

  • Suport a l’activitat econòmica desenvolupada en béns immobles arrendats per a ús comercial afectats de manera particularment intensa per aquesta crisi sanitària
  • Regulació exclusiva en relació amb l’onerositat excessiva i sobrevinguda de les prestacions contractuals
  • Criteri distributiu de les conseqüències negatives que es deriven de les prohibicions, suspensions i restriccions imposades

 

REQUISITS I PARTICULARITATS:

 

  1. Circumstàncies: Suspensió activitat / Restricció aprofitament local
  2. Possibilitat de modificació condicions contractes subscrits entre 1995 i 2020
  3. Arrendatari a arrendador, mitjançant burofax
  4. Negociació màxima: 1 mes
  5. Si hi ha manca d’acord: reducció renda 50%
  6. Lliurament a domicili o recollida en local, no computen
  7. Arrendatari podrà disposar de garanties adicionals aportades (exloent INCASOL)
  8. Si les mesures duren més de 3 mesos, arrendatari pot desistir sense penalització amb 1 mes de preavís

 

EXEMPLE PRÀCTIC:

 

  • Restaurant situat a Sant Cugat del Vallés
  • Suspensió activitat (limitació actual d’obertura) / Restricció aprofitament local (limitació passada d’aforament)
  • Reducció de la facturació entre 2019 i 2020 (demostrable mitjançant un PIG)
  • Negociació negativa mitjançant burofax amb l’arrendador
  • Passat 1 mes, podrà EXIGIR la reducció de la renda en un 50%
  • Passats 4 mesos, podrà DESISITR contracte

 

Si necesita més informació, no dubti en contactar amb Tràmit a través de administracio@tramitserveis.cat o trucant al 93 820 53 73

 

Sant Cugat del Vallès a 23 d’octubre 2020