NOVETAT: NOVA NORMATIVA LLOGUER – AJUT COVID
Aprovada una nova normativa referent al lloguer, com a mesura de suport a les conseqüències econòmiques derivades de la Covid-19, en el següent context:
- Suport a l’activitat econòmica desenvolupada en béns immobles arrendats per a ús comercial afectats de manera particularment intensa per aquesta crisi sanitària
- Regulació exclusiva en relació amb l’onerositat excessiva i sobrevinguda de les prestacions contractuals
- Criteri distributiu de les conseqüències negatives que es deriven de les prohibicions, suspensions i restriccions imposades
REQUISITS I PARTICULARITATS:
- Circumstàncies: Suspensió activitat / Restricció aprofitament local
- Possibilitat de modificació condicions contractes subscrits entre 1995 i 2020
- Arrendatari a arrendador, mitjançant burofax
- Negociació màxima: 1 mes
- Si hi ha manca d’acord: reducció renda 50%
- Lliurament a domicili o recollida en local, no computen
- Arrendatari podrà disposar de garanties adicionals aportades (exloent INCASOL)
- Si les mesures duren més de 3 mesos, arrendatari pot desistir sense penalització amb 1 mes de preavís
EXEMPLE PRÀCTIC:
- Restaurant situat a Sant Cugat del Vallés
- Suspensió activitat (limitació actual d’obertura) / Restricció aprofitament local (limitació passada d’aforament)
- Reducció de la facturació entre 2019 i 2020 (demostrable mitjançant un PIG)
- Negociació negativa mitjançant burofax amb l’arrendador
- Passat 1 mes, podrà EXIGIR la reducció de la renda en un 50%
- Passats 4 mesos, podrà DESISITR contracte
Si necesita més informació, no dubti en contactar amb Tràmit a través de administracio@tramitserveis.cat o trucant al 93 820 53 73
Sant Cugat del Vallès a 23 d’octubre 2020