REAL DECRET-LLEI 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social de la COVID-19.

El Consell de Ministres d’aquest dimarts ha aprovat un pla de xoc per fer front a la frenada d’activitat com a conseqüència del Coronavirus.

Entre les diferents mesures hem resumit les següents:

1.Moratòria en el pagament d’hipoteques i subministraments (aigua, llum, gas) per a les famílies en situacions de vulnerabilitat econòmica o que estiguin en atur pel Coronavirus.

 

2. Flexibilitat en la tramitació dels ERTO (expedient de regulació temporal d’ocupació) a partir del RD 463/2020 de 14 de març. Els treballadors afectats pel ERTO tindran dret a percebre la desocupació i aquest temps consumit d’atur no comptarà com a gastat.

Aquest nou procés que simplifica els requisits serà resolt per l’autoritat laboral en el termini màxim de 7 dies un cop hagi rebut l’informe de treball i Seguretat Social.

En aquests ERTES EXCEPCIONALS, les empreses no hauran d’abonar els costos de Seguretat Social.

Els treballadors reben una prestació de el 70% de la base reguladora de la seva cotització a la Seguretat Social amb un màxim de:

    • 1.098,08 € treballadors sense fills.
    • 1.254,86€ treballadors amb un fill.
    • 1.411,83€ treballadors amb dos o mes fills.

No obstant, no tenen dret a cobrar cap indemnització ja que es tracta d’una situació temporal.

 

3. Tots els autònoms amb pèrdues severes, també els societaris, i els empresaris poden accedir a una PRESTACIÓ PER ATUR EXTRAORDINARI PER CESSAMENT D’ACTIVITAT si compleixen amb certs requisits.

A més, queden exhonerats de pagar les quotes de seguretat social els que cessin la seva activitat empresarial o professioanal.

Aquesta prestació durarà un mes, però es podria prorrogar. Es calcula amb el 70% de la base reguladora.

Els beneficiaris seran autònoms on l’activitat quedi suspesa per la declaració de l’estat d’alarma o als que la facturació hagi baixat en un 75% o més respecte el mes anterior a la sol·licitud a la prestación, en relació amb la mitjana de facturació de el semestre anterior.

De moment no s’especifica res en relació als terminis per a la presentació d’impostos relatius al 1T 2020 o la Campanya de Renda 2019. Estem a l’espera d’informacions en aquest àmbit (recordem que durant el període de confinament no es pot anar presencialment a l’Administració tributària).

 

4. De forma paral·lela la Generalitat ha aprovat aquest dimarts 17 de març de 2020 una SUBVENCIÓ PER A AUTÒNOMS que tinguin domicili fiscal a Catalunya i que s’han quedat sense activitat pel Coronavirus, de com a màxim 2000 euros per persona. S’ha de acteditar:

    • Una reducció dràstica i involuntària dels ingressos; així com no disposar d’altres fonts d’ingressos.
    • O que l’activitat és una de les activitats que s’ha decretat el tancament per l’autoritat sanitària: ensenyament, administració pública, entreteniment, restauració i cultura.

 

Des de Tràmit comprenem la dificultat de gestionar aquesta situació de crisi econòmica imprevista i continuem oferint servei a tots els nostres clients.

 

Poden dirigir les seves consultes al:

laboral @ tramitserveis.cat

93.820.53.73 de 9 a 15 de dilluns a divendres

 

Continuem treballant per ajudar-vos

 

Sant Cugat a 18 de març 2020