Ultimes novetats

Treball a Distància

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

TREBALL A DISTÀNCIA

Avui s’ha publicat al BOE el Reial Decret-Llei 28/2020, de 22 de setembre, de treball a distància que entrarà en vigor a partir del proper dimarts 13 d’octubre de 2020.

La normativa afecta a aquells contractes de treball que en un còmput de 3 mesos excedeixi el 30% de la jornada laboral del treballador. Per exemple, en una jornada de 5 dies a la setmana de dilluns a divendres, els que treballin més de dia i mig des de casa.

Per altra banda, s’especifica que per aquells contractes de treball que impliquin menors d’edat, siguin de pràctiques, i/o de formació, el límit serà del 50% de la jornada laboral.
Important: queda exclòs aquell treball a distància acordat prèviament a la norma fins esgotar la vigència acordada, així com aquell motivat per raons extraordinàries (per exemple, un hipotètic segon confinament alié a la lliure voluntat d’ambdues parts).

Així, doncs, s’establirà l’acord lliure entre les parts. No constituirà un dret/obligació del treballadors ni tampoc un dret/obligació de l’empresari. A més, un cop s’estableixi l’acord, serà reversible per qualsevol de les parts implicades: treballador i/o empresa.

Segons l’article 7, el contingut mínim obligatori de l’acord inclourà:

a) Inventari dels mitjans, equips i eines que exigeixen les tasques laborals
b) Despeses i forma de quantificació de la compensació
c) Horari de treball i regles de disponibilitat
d) Percentatge i distribució entre treball presencial i treball a distància
e) Centre de treball de l’empresa a què resta adscrita
f) Lloc de treball a distància triat
g) Durada de terminis de preavís per a les situacions de reversibilitat
h) Mitjans de control empresarial de l’activitat
i) Procediment a seguir en el cas de dificultats tècniques
j) Instruccions sobre protecció de dades
k) Instruccions sobre seguretat de la informació
l) Durada de l’acord

Si necessita més informació, no dubti en contactar amb Tràmit a través de administracio@tramitserveis.cat o trucant al 93 820 53 73

 

Sant Cugat a 23 de septembre 2020

EL TEU PROJECTE ÉS EL NOSTRE REPTE

Truca al 938 205 373, escriu un e-mail a
administracio@tramitserveis.cat o fes la teva consulta en el següent formulari:



    He llegit i accepto la Política de Privacitat

    Ultimes novetats

    Posts relacionats

    PUJADA DEL SALARI MÍNIM EN 2023

    PUJADA DEL SALARI MÍNIM EN 2023

    El Consell de ministres ha aprovat el 14 de febrer de 2023 la pujada del Salari Mínim Interprofessional en un 8%, amb efectes retroactius des de l'1 de gener d'enguany. Vol dir que tots els treballadors que cobrin per sota aquest salari a jornada completa, se li haurà...

    CAPITALITZACIÓ DE L’ATUR

    CAPITALITZACIÓ DE L’ATUR

    Capitalitzar l'atur és una forma de suport a persones desocupades interessades a iniciar el seu propi negoci com a autònom o soci d'una S. L i ajudar-les així a fer front a la inversió necessària per a crear un negoci. Ja que aquesta opció els permet cobrar en un sol...